"ברית אסטרטגית": השר ברקת נפגש עם מקבילו ההודי

שלמה ריזל No Comments on "ברית אסטרטגית": השר ברקת נפגש עם מקבילו ההודי

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת נפגש בהודו עם מקבילו שר הכלכלה ההודי פיוש גויאל: "הודו בדרך להפוך לכלכלה השלישית בגודלה בעולם ואנחנו נקדם הסכם פיתוח עסקי חדש שיאפשר לשתי הכלכלות הישראלית וההודית ליהנות מהיתרונות"

צילום: yognesh metha
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, אשר מוביל משלחת כלכלית בת כ-15 חברות ישראליות בהודו, קיים סבב פגישות מקצועיות עם שרי המסחר והתעשייה והמשרד לעסקים קטנים ובינוניים של הודו. השר ברקת סיכם עם מקבילו שר הכלכלה ההודי פיוש גויאל לקדם שתופי פעולה פורצי דרך שיאפשרו להקל משמעותית על חברות ישראליות להכנס לכלכלה ההודית, שעתידה להפוך לכלכלה השלישית בגודלה בעולם, לצד בקשות ההודים להרחיב את היקף העובדים והשרותים ההודים בישראל.

השר ברקת: ״אני מודה לממשלת הודו ולעם ההודי על קבלת פנים חמה וביתית ועל חברות אמת עם מדינת ישראל והעם היהודי. השוק ההודי טומן בחובו הזדמנויות אדירות עבור ישראל ובכוונתי לקדם יחד עם עמיתיי השרים ההודים הסכמי שתופי פעולה פורצי דרך שיאפשו להגדיל משמעותית את הסחר ושיתוף הפעולה העסקי בין חברות ישראליות להודיות. שמחתי לפגוש את עמיתיי, השרים שמובילים את הכלכלה החמישית בגודלה בעולם. במסגרת הפגישות, רקמנו יחד מפת דרכים לשיתוף פעולה עתידי המאגדת את היתרונות היחסיים של כל מדינה. הודו וישראל חולקות ערכים וחזון משותף הנסמך על מצוינות אנושית, רעיונות פורצי דרך ושיתוף פעולה בינלאומי כמנוף להצלחה ושגשוג עתידי. השילוב בין תכנית הקלאסטרים שמוביל משרד הכלכלה ותופעל בישראל, לבין הרחבת והעמקת קשרי המסחר הבינלאומיים, יצעידו את הכלכלה הישראלית להישגים חדשים ולעתיד מבטיח".

המשלחת בראשות שר הכלכלה והתעשייה ח"כ ניר ברקת, אשר אורגנה בשיתוף ובסיוע מכון היצוא הישראלי, המריאה להודו ביום א' ועד כה הספיקה לקיים מספר רב של פגישות עסקיות עם תאגידים הודיים מובילים במהלך יום ב'. את המשלחת מלווים שגריר ישראל בהודו, מר נאור גילאון, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, מר אמנון מרחב, מנהל מינהל סחר חוץ מר אוהד כהן, יושבת ראש מכון היצוא, הגב' איילת נחמיאס-ורבין והנספחת הכלכלית של ישראל בניו דלהי, הגב׳ נטאשה זנגין. המשלחת העסקית סיימה את ביקורה בעיר ניו-דלהי וממשיכה לסבב פגישות נוסף בעיר מומבאי.

צילום: yognesh metha

השר אירח בניו דלהי אנשי עסקים בכירים מתאגידים וחברות ציבוריות מקומיות לארוחת בוקר משותפת במסגרתה חשף בפניהם את ההזדמנויות השונות לשיתופי פעולה עם המשק הישראלי. בהמשך, פתח השר את כנס הפורום הכלכלי המשותף יחד עם לשכת הסחר ההודית (Confederation of Indian Industry) והחברות הישראליות המשתתפות במשלחת, אשר גויסו על ידי מכון היצוא. במסגרת הכנס, קיימו הצדדים פגישות עסקיות איכותיות אשר תואמו מראש על ידי הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה בניו-דלהי.

לאחר מכן, המשיך השר להרצאה באוניברסיטה מובילה בהודו "המכון הטכנולוגי ההודי", אשר מעניקה תארים אקדמיים במגוון מקצועות טכנולוגיים מבוקשים, מונה 23 קמפוסים ברחבי הודו ומצוי באחריות משרד החינוך ההודי וממשלת הודו.

הפגישה המרכזית התקיימה לעת ערב אל מול מקבילו של השר ברקת – שר המסחר והתעשייה ההודי, מר פיוש גויאל (Piyush Goyal). במסגרת פגישת השרים, נדונו נושאי הליבה במסגרת שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות ובהם: קידום הסכם הסחר החופשי בין המדינות והרחבת שיתופי הפעולה העסקיים בין חברות ישראליו והודיות.

שר הכלכלה והתעשייה פגש נציגים דיפלומטיים של מדינות מוסלמיות לארוחת אִפְטַאר בבית השגריר גילאון, הארוחה המסורתית בסיום יום צום הרמדאן ובירך את האורחים בברכת "רמדאן כרים" והזמין אותם לבקר בישראל ולבחון את האפשרויות השונות לשיתופי פעולה.

השר ברקת נפגש גם עם השר לעסקים קטנים ובינוניים בהודו, מר נראיין ראנה (Narayan Rane). השר ההודי, המתעתד לבקר בקרוב בישראל, ביקש לשוחח אודות הדרכים השונות לחיזוק יחסי המסחר בין החברות וגיוון החברות המייצאות, לשני השווקים על ידי הגדלת פורטפוליו החברות המייצאות גם לטווח החברות הקטנות והבינוניות. השר ברקת ביקש לבחון דרכים לסיוע לכניסת חברות הזנק ישראליות קטנות לשוק ההודי הענק על ידי איתור שותפים מתאימים ופיתוח מנגנון אשר יתמוך בשיתופי פעולה בין חברות קטנות ובינוניות.

הודו היא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם, והינה שותפת הסחר השנייה בגודלה עבור ישראל באסיה, אחרי סין. היקף הסחר בין הודו לישראל עומד על כ-8.5 מיליארד דולר. סך הייצוא הישראלי להודו עומד על כ-5.2 מיליארד דולר וכולל בעיקר שירותי מחשוב (24%), כימיקלים ומוצרי תעשיות (20%), אבנים יקרות ומתכות (18%) ומוצרי תחבורה (17%). סך הייבוא הישראלי להודו עומד על כ-3.3 מיליארד דולר וכולל בעיקר אבנים ומתכות יקרות (44%), מוצרי עץ, טקסטיל ונייר (14%) וכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות (10%).



0 תגובות